کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

خیابان غفاری کوچه سپهر فرعی اول

IR/ethics.2024.79105.1057

خلاصه پیشنهاده

«وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

فراگیر سازی آموزش پرورش بر اساس اجلاس جهانی «آموزش برای همه" و تلاش های یونسکو برای ترویج آموزش برای همه و آموزش با کیفیت برای همه کودکان به طور گسترده در کنفرانس جامتین تایلند (یونسکو، 1990) و از طریق بیانیه سالامانکا، اسپانیا (1994) با هدف فراهم کردن فرصت های برابر یادگیری برای همه دانش آموزان اعلام شده است.

با این حال، بسیاری از معلمان فاقد دانش و مهارت های لازم برای اجرای مؤثر شیوه های آموزش فراگیر در کلاس های درس خود هستند. فقدان دانش و مهارت در میان معلمان می تواند منجر به حمایت ناکافی از دانش آموزان دارای نیازهای ویژه شود.

لذا هدف از این پژوهش طراحی و اعتباریابی الگوی دانش ضروری معلمان بر اساس رویکرد آموزش فراگیر می باشد. این الگو می تواند از نیازهای یادگیری همه دانش آموزان حمایت کند.

در این پژوهش داده ها با استفاده از رویکرد کیفی و روش تحقیق GT Emerging از مشارکت کنندگان که شامل مدیران مدارس پشتیبان، مدارس عمومی، معلمان و نیز متخصصان می باشد، جمع آوری و با روش روش کدگذاری باز، انتخابی و نظری مورد تحلیل قرار می گیرند و در پایان اعتباریابی می شوند.