کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگران

1 دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

2 گروه روان شناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

3 دانشگاه علامه طباطبائی. تهران. ایران.

IR/ethics.2024.81057.1144

خلاصه پیشنهاده

هدف پژوهش حاضر تدوین و اعتباریابی مداخله آموزشی آمایه ذهنی رشدی مبتنی بر نظریۀ دوئک و اثربخشی آن بر بازیگوشی روان‌شناختی، بارشناختی و کنترل عمل است. جامعه آماری در این مرحله متشکل از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول یکی از مناطق آموزش‌وپرورش شهر تهران خواهد بود که در سال 04-1403 مشغول به تحصیل هستند. روش پژوهش حاضر در این مرحله تدوین بسته‌ی آموزشی با توجه به پیشینه پژوهش، برنامه آمایه ذهنی رشدی مبتنی بر نظریۀ دوئک طراحی می شود و برای اعتبار یابی در اختیار صاحب نظران قرار می‌گیرد. سپس مشارکت‌کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار خواهند گرفت. با در نظر گرفتن ملاک‌های ورود به پژوهش، تعداد مناسب افراد انتخاب و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌ها اقدام خواهد شد. سپس گروه آزمایش تحت آموزش آمایه ذهنی رشدی قرار خواهد گرفت درحالی‌که گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نخواهد کرد. در پایان آموزش از شرکت کنندگان هردو گروه پس آزمون گرفته خواهد شد. ابزارهای افکار بازیگوشی روان‌شناختی، بارشناختی و کنترل عمل استفاده خواهد شد.