کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

ندارم

IR/ethics.2024.79244.1071

خلاصه پیشنهاده

این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی سایکودرام مبتنی بر شناخت اجتماعی بر خودتنظیمی هیجانی و مهارت های اجتماعی کودکان با نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای صورت خواهد گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کودکان کار شهر تهران در سنین ۱۱ تا ۱۳ در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خواهد بود که با روش نمونه گیری در دسترس، ۳۰ کودک انتخاب شده و به روش نمونه گیری تصادفی ساده در دو گروه آزمایشی (۱۵ نفر) و کنترل (۱۵ نفر) گمارده میشوند. گروه آزمایش به مدت دوماه، (دو الی سه جلسه در هفته به صورت ۱۰ جلسه) برنامه مداخله به روش سایکودرام مبتنی بر شناخت اجتماعی دریافت خواهند کرد؛ درحالیکه کروه گواه مداخله ای دریافت نخواهند کرد. برای غربال کودکان با نشانه های احتلال نافرمانی مقابله ای از پرسشنامه مشکلات رفتاری آخنباخ نسخه معلم و برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون و تنظیم هیجان کودکان و نوجوانان گولن و تاف استفاده خواهد شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره و نرم افزار spss 25 انجام خواهد گرفت.