نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه
پژوهشگر
دانشگاه علامه طباطبایی
خلاصه پیشنهاده
اضطراب امتحان به عنوان نوعی اضطراب ناتوان کننده و کیفیت خواب دغدغه اصلی چندین مطالعه است. حجم قابل توجهی از تحقیقات در این زمینه ها می تواند اهمیت اضطراب امتحان و کیفیت خواب را در زمینه EFL نشان دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی دو حوزه پژوهشی در یک مطالعه واحد است. در ابتدا، این مطالعه سعی دارد تا بررسی کند که آیا بین اضطراب امتحان و سطوح مختلف مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی رابطه وجود دارد یا خیر. ثانیاً، هدف محقق پیشبینی تأثیر کیفیت خواب بر سطح اضطراب امتحان زبانآموزان ایرانی با استفاده از نقشهبرداری مغزی است. دلیل چنین تحقیقی این است که اکثر مطالعات قبلی رابطه بین کیفیت خواب و اضطراب امتحان را تنها با استفاده از پرسشنامه و یادداشتهای روزانه که ابزار خودارزیابی هستند، بررسی کردهاند، اما در این مطالعه، محقق بر آن است تا هرگونه رابطه احتمالی را با دقت بررسی کند. لذا، نقشه برداری مغز خود ابزاری آزمایشی برای حل مسئله خود ارزیابی است. در پایان، محقق در پایان پژوهش به باورهای زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی در مورد تأثیر کیفیت خواب بر اضطراب امتحان اشاره خواهد کرد.