کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

آموزش و پرورش

IR/ethics.2024.81856.1160

خلاصه پیشنهاده

یکی از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توان به ارتقای سلامت کمک کرد، ایجاد یک برنامه درسی براساس رویکردی نوین است. از آنجا که هدف برنامه درسی، تربیت دانش آموزان و کاربرد آموخته‌ها در زندگی واقعی است، در سال‌های اخیر سعی شده است که در مدارس به آموزش بهداشت جهت بهبود سلامت کودکان توجه ویژه‌ای شود و آموزش مسائل بهداشتی به صورت محتوای درسی درآید.برنامه درسی تربیت بدنی باید بتواند مناسب‌ترین راه را برای تسهیل اجتماعی شدن کودکان بیابد و به کودکان کمک کند تا با ابعاد سبک زندگی سالم و فعال آشنا شوند. برنامه درسی تربیت بدنی برای یک سبک زندگی فعال جسمانی و در نهایت به نقش استانداردهای ملی در توسعه زندگی فعال به عنوان پایه و اساس تربیت بدنی در این پژوهش اشاره شده است..اهداف این پژوهش ، شناسایی مولفه‌های الگوی برنامه درسی تربیت بدنی بر اساس رویکرد سبک زندگی فعال، طراحی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی بر اساس رویکرد سبک زندگی فعال و اعتبار یابی الگوی برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد سبک زندگی فعال می باشد. در رابطه با روش شناسی پژوهش ،با توجه به ماهیت روش کیفی چند روشی که در پژوهش حاضر در دو بخش معرفی می‌شود بخش اول به ارائه روش‌شناسی پژوهش در حوزه طراحی مدل تحقیق می‌پردازیم که در آن به بیان روش پژوهش کیفی تحلیل سیستماتیک از دیدگاه سندلوسکی و باروسو (2007) و در بخش دوم به ارائه روش شناسی در حوزه اعتباریابی مدل طراحی پژوهش می‌پردازیم.