کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

دانشگاه علامه طباطبایی

IR/ethics.2024.78712.1030

خلاصه پیشنهاده

«وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»



یکی از وعدههای حوزه نوپای علوم اعصاب مصرف کننده بهبود پیشبینی ها درباره ترجیحات مصرفکنندگان و تصمیم به خرید آنها

است) Plassmann et al., 2015 ) . با استفاده از ابزاری های عصب شناسی، محققان قادر به بررسی دقیق مکانیزم های

مغز و ذهن مصرفکنندگان برای درک و پیشبینی رفتار آنها شده اند) Brenninkmeijer et al., 2020 (. داشتن توانایی

پیشبینی دقیق تر اینکه آیا مصرفکنندگان یک محصول را ترجیح میدهند، در زمینه بازاریابی برای توسعه محصول جدید

کاربردهای مهمی دارد) Ariely & Berns, 2010 (. تلاش های متعددی برای استفاده از داده های استخراج شده از

روشهای علوم اعصاب به منظور پیشبینی دقیق رفتار و ترجیحات مصرفکنندگان در تحقیقات اخیر انجام شده است.

نتایج حاصل از این تحقیقات نشان میدهد با استفاده از این اطلاعات میتوان کمک چشم گیری به پیش بینی دقیقتر رفتار

مصرف کننده شود) Hakim et al., 2021; Varga et al., 2021 )