کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگران

1 ندارم

2 گروه آموزشی روانشناسی تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه

3 گروه روان شناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

4 ندارد.

IR/ethics.2024.80004.1104

خلاصه پیشنهاده

یکی از بهترین روش‌های افزایش انگیزه و یادگیری دانش‌آموزان بازی‌وارساختن آموزش است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر بازی‌وارسازی درس ریاضی یر نگرش و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر مدارس ابتدایی شهرقزوین است که با روش آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس آزمون با گروه گواه انجام خواهد شد. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان پایه پنجم دو مدرسه در شهر قزوین به تعداد 220نفر است که به صورت تصادفی 20 نفرد درگروه آزمایش و 20 نفر در گروه گواه قرار خواهند گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه نگرش به ریاضی 16 گویه ایکن و پرسش‌های استاندارد شده محقق ساخته است. بازی‌وارسازی درس ریاضی در 10 جلسه انجام خواهد شد. بازی‌هایی که در این پژوهش استفاده خواهند شد، محقق ساخته و به شکل فیزیکی خواهند یود که برای دستیابی به اهداف درسی درس کسر‌ها از کتاب ریاضی مقطع پنجم ابتدایی خواهد بود. متغیر نگرش به ریاضی با استفاده از پرسشنامه ایکن به روش لیکرت محاسبه می‌شود و داده‌های بدست آمده از طریق نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل خواهند شد.