نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه
پژوهشگر
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
خلاصه پیشنهاده
هدف کلی
هدف کلی این تحقیق فهم نگاه دانش آموزان پایه هفتم نسبت به کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان است.
اهداف جزئی
_ فهم نگاه دانش آموزان نسبت به مفهوم «تفکر»
_ فهم نیازها و ترجیحات دانش آموزان درباره آموزش تفکر
_ شناسایی راه های بهبود کتاب درسی تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان از منظر دانش آموزان
کلید واژه
کتاب تفکر و پژوهش: این کتاب اولین بار در سال 1391 با هدف اینکه فرصتی برای ایجاد و تقویت روش ها، مهارت های فکری در دانش آموزان که در فطرتشان وجود داشته است فراهم شود تا در مسیر پر و پیچ تاب زندگی خود همچون یک متفکر و پژوهشگر گام بردارد تا به اهداف خود درپرتو تحقق اهداف جامعه خردمحوری که رسیدن به حیات طیبه مدنظرش است برسد.
دریافت دانش آموزان: منظور نظر دانش آموزان درباره مطالب ارائه شده و سبک ارائه مطالب در کتاب درسی تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان است.
روش
از این رو که این تحقیق می خواهد نگاه های دانش آموزان درباره کتاب درسی تفکر و پژوهش پایه هفتم را بفهمد از روش پیمایش کیفی بهره می برند و انجام پیمایش های کیفی مزایای قابل توجهی را برای به دست آوردن بینش عمیق در حیطه های مختلف تحقیقاتی ارائه می دهند.