کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

دانشجو

IR/ethics.2024.78909.1048

خلاصه پیشنهاده

با توجه به مشکلات و کاستی‌هایی که در کیفیت بخشی به نظام آموزش ابتدایی در ایران وجود دارد و با مقایسه شرایط نظام آموزش و پرورش ابتدایی در ایران با سایر کشورهای سرآمد و حتی با کشورهای در حال توسعه و همچنین نتایج ضعیف ایران در آزمون‌های بین المللی ارزشیابی پیشرفت یادگیری، مشخص می‌شود که مسئله‌ی ارتقاء کیفیت آموزش ابتدایی بسیار مهم بوده و در این مسیر می‌توان از قابلیت‌های فناوری‌های نوظهور نیز بهره برد. به علاوه، این پژوهش در قالب طرح اکتشافی متوالی، سامان یافته است که در آن، روش کیفی مورد استفاده نظریه داده بنیاد، مبنای استخراج مؤلفه‌ها و سنجه‌های پژوهش بوده و روش کمی برای اعتباریابی الگوی طراحی شده از طریق رویکرد کیفی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه برای دستیابی به نظام آموزش و پرورش با کیفیت نیاز به شناسایی الگوی بهبود کیفیت آموزشی با تاکید بر فناوری‌های نوظهور می‌باشد. با تدوین و اعتباریابی الگوی بهبود کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، می توان جهت و مسیر مدارس و موسسات آموزشی در ارائه خدمات آموزشی با کیفیت را تبیین نمود .