کمیته اخلاق در پژوهش

نوع پژوهش : طرح پژوهشی/ رساله / پایان نامه

پژوهشگر

احمدآباد بلوار خلیج فارس جنب درب و پنجره سازی جلیل زارعی پور

IR/ethics.2024.78821.1039

خلاصه پیشنهاده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کلاس معکوس بر یادگیری مهارت حرکتی طناب زنی و انگیزه مشارکت ورزشی در دانش آموزان متوسطه اول خواهد بود. با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، این تحقیق کاربردی، از نظر راهبرد تحقیق نیمه تجربی، از نظر طرح تحقیق پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل و از نظر نوع جمع آوری داده ها، به صورت میدانی خواهد بود. جامعه پژوهش حاضر را دانش آموزان متوسطه اول مدارس شهرستان میناب که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مشغول تحصیل هستند تشکیل می‌دهند. حداقل نمونه برای این تحقیق 32 نفر که شامل دانش آموزان دختر متوسطه اول (میانگین سنی13 سال) است. این افراد به صورت داوطلبانه و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب خواهند شد و به صورت تصادفی در دو گروه 16 نفری گزینش می شوند که در یکی از گروه ها کلاس درس سنتی و در گروه دیگر کلاس درس معکوس پیاده خواهد شد. دانش آموزان پس از تکمیل فرم اطلاعات فردی ، آگاهی از سلامت و رضایت والدین و پرسشنامة انگیزه ی مشارکت ورزشی در مرحله ی اکتساب مهارت که در طول 8 هفته و هفته ای 2 جلسه 60 دقیقه ای انجام خواهد شد ، حدود 15 دقیقه صرف گرم کردن و اجرای اهداف آمادگی جسمانی، 5 دقیقه صرف سرد کردن و حدود 40 دقیقه صرف آموزش طناب زنی در بخش نمایشی خواهد شد سپس در پس آزمون آزمون مهارت های طناب زنی ،آزاد نمایشی انفرادی و پرسشنامه انگیزه مشارکت ورزشی انجام خواهد شد .